L’associació Prou Soroll va organitzar fa unes setmanes una sessió informativa oberta al públic per resoldre els dubtes i neguits dels veïns de Castelldefels que pateixen l’agressió acústica dels avions.

La principal preocupació que van manifestar els veïns va estar la possibilitat de crear pistes independents a l’aeroport de Barcelona, una situació que augmentaria el nivell de soroll sobre els municipis de l’entorn.

Joan Rosés, vicepresident de Prou Soroll va explicar que «el Prat encara no ha superat la capacitat màxima de passatgers i no es preveu que l’aeroport operi amb pistes independents. En el cas que això passés Prou Soroll s’oposaria totalment”, va explicar.

Juan Antonio Hernández, advocat i membre fundador de Prou Soroll, va alertar que el pla director que el Ministeri de Foment  està redactant per la infraestructura barcelonina pot contemplar aquesta opció. “Hem d’estar atents de la publicació de l’esborrany per fer al·legacions en contra d’aquest plantejament”, va explicar Hernández.

En el suposat cas que s’arribessin a utilitzar les pistes independents, Hernández va aclarir que els ciutadans de Castelldefels no obtindrien cap ajuda per no trobar-se dins del perímetre establert com de més afectació pel soroll. “L’Ajuntament hauria de lluitar perquè la gent es plantejaria marxar del poble”, va afegir.

Prou Soroll va plantejar una possible solució per augmentar la capacitat de passatgers a l’aeroport sense afectar la qualitat de vida de les persones del litoral del Baix Llobregat. “Es podria reduir el col·lapse en el trànsit aeri amb l’impuls de la resta d’aeroports de Catalunya, funcionant com a pistes complementàries per a Barcelona”, van explicar.

Augmenten els estudis relacionats amb l’afectació del soroll

L’Olga Pané, vocal de Prou Soroll va comentar que el soroll és un contaminant susceptible d’afectar la salut de les persones i la seva qualitat de vida, ja que, a més de tenir incidència sobre la salut, també influencia la comunicació i el comportament. “Cada cop hi ha més estudis que demostren el greu impacte que suposa el soroll en la salut de les persones”, va alertar.

Segons va explicar Pané, l’exposició del soroll pot provocar malalties cardíaques, hipertensió, problemes d’aprenentatge i trastorn de la son.

14 anys defensant el dret a la salut dels ciutadans AFECTATS PEL LES AGRESSIONS DELS AVIONS.

Josep Velasco, president de Prou Soroll va explicar que la plataforma es va crear el 2004 i que, fins ara, s’han aconseguit fites importants. “Ara podem gaudir de no tenir avions sobrevolant Castelldefels des de les 23:00 hores a les 7:00 hores”, va explicar.

Tot i això, Prou Soroll va aclarir que l’aeroport podria utilitzar la pista transversal abans de les 23:00 hores i va demanar que es faci servir sempre que el trànsit aeri i les condicions meteorològiques ho permetin.

El president de la plataforma va animar als assistents a continuar lluitant. “L’aeroport s’ha de sentir vigilat constantment. Si no estem a sobre, faran el que vulguin”, va agregar.