La plataforma Prou Soroll ha recordat que Castelldefels és el municipi més afectat pel soroll dels avions de la franja litoral. “Segons les darreres dades que coneixem, 22.500 persones viuen sota la vertical de pas”, ha manifestat Josep Velasco, president de la plataforma que lluita contra la contaminació acústica i química dels avions des de fa més de 12 anys.

Velasco ha fet aquestes declaracions a l’Ajuntament de Castelldefels, durant l’acte de presentació d’un manifest conjunt firmat per tots els partits polítics, entitats i plataformes, entre elles Prou Soroll, per exigir mesures urgents per fer compatible el creixement de l’Aeroport de El Prat amb el descans dels veïns dels municipis limítrofs.

El president de Prou Soroll ha destacat que hi ha mesures fàcils d’aplicar que reduirien les afectacions que pateixen diàriament els veïns de Castelldefels. Per exemple, ha assegurat que es podria utilitzar molt més la pista transversal i que es fes un ús més equitatiu de la tercera pista.

L’alcaldessa de Castelldefels, Maria Miranda, ha manifestat que durant els passats mesos de setembre i octubre, el nombre d’avions que van sobrevolar el municipi es van incrementar significativament respecte a un any enrere.

Concretament, l’ús de la configuració est diürna no preferent, va sumar uns 9.000 vols, passant del 24,4% del mes de setembre del 2017 al 32,8% del 2018. Un increment que també es va registrar a l’octubre amb un 33% dels vols operats amb aquesta configuració, respecte al 23,1% del mes d’octubre de l’any anterior.

Velasco ha anat un pas més enllà i ha volgut recordar la contaminació química que generen els avions. “El soroll és greu, però no ho és menys la contaminació química que generen els avions. Aquesta és molt elevada i l’inconvenient és que no disposem de mitjans per mesurar-la. Ningú en vol parlar”.

Notícies publicades als mitjans sobre la presentació del manifest conjunt:

·        La Vanguardia

·        Castelldefels TV