• AENA es va comprometre a utilitzar la pista d’aterratge transversal abans de les 23:00 hores, sempre i quan les condicions meteorològiques i el trànsit aeri ho permetessin.

La plataforma Prou Soroll denuncia la falta de compromís d’ANEA d’avançar la configuració nocturna en condicions favorables en els darrers dies.

Tot i que AENA es va comprometre a utilitzar la pista d’aterratge transversal abans de les 23:00 hores, sempre i quan les condicions meteorològiques i el trànsit aeri ho permetessin, l’associació assegura que en aquest mes de gener, els avions han sobrevolat per damunt de Castelldefels en circumstàncies on es podrien haver evitat.

Els aterratges EST (ELR) obliguen als avions ha passar per damunt de Castelldefels i són aquests els quins més impacte tenen sobre la població. En primer lloc perquè el soroll que generen afecten a la qualitat de vida dels ciutadans i, en segon, perquè el nivell de soroll és molt més alt (els sonòmetres TMR41 i TMR9 marquen 74 dB de màxim).