La plataforma Prou Soroll s’ha mostrat optimista amb la notícia de la futura connexió de l’AVE amb El Prat per fer de l’aeroport de Girona la quarta pista d’aterratge de l’aeroport de Barcelona.

El president de Prou Soroll està convençut que aquest futur enllaç serà “positiu” per protegir la salut de les més de 22.500 persones que viuen sota la vertical de pas dels avions.

Per la plataforma que lluita contra la contaminació acústica i química dels avions des de fa més de 12 anys, seria una mala noticia que Girona només servís per incrementar vols.

“La conceptualització de Girona com a quarta pista ha de servir perquè el nombre de vols de Barcelona s’ajusti a les possibilitats d’equilibrar el desenvolupament econòmic amb la protecció del territori i la salut dels veïns del litoral del Baix Llobregat”, ha assegurat el president de Prou Soroll.

Reticents amb la nova terminal satèl·lit
L’aeroport Josep Tarradellas Barcelona-el Prat va superar els 50 milions de passatgers l’any passat. Són 2,7 més que en el 2017. Una xifra rècord que l’apropa al límit de la seva capacitat, que es situa al voltant dels 55 milions. No obstant, la nova terminal satèl·lit, prevista per 2026, permetrà arribar als 70 milions.

“El creixement de l’Aeroport de El Prat no és compatible amb el descans dels veïns dels municipis limítrofs. Lluitarem per què aquest augment de passatgers no afecti a la qualitat de vida de la població de Castelldefels”, ha defensat el president de Prou Soroll.

Aquest mateix ha anat un pas més enllà i ha volgut recordar la contaminació química que generen els avions. “El soroll és greu, però no ho és menys la contaminació química que generen. Aquesta és molt elevada i l’augment dels avions suposaria un risc per la salut dels veïns dels municipis limítrofs”, ha recordat.