Aquesta setmana AENA ha tornat a obrir la pista principal de l’Aeroport Barcelona – El Prat (07L/25R), després de quedar inhabilitada al trànsit aeri durant tres setmanes. El passat 6 de novembre va començar la perforació de 300 metres de túnel, 70 dels quals corresponien a l’amplada de la pista principal de l’aeroport, que permetrà al tren llançadora connectar l’estació de Sants amb l’Aeroport de Barcelona en només 19 minuts.

Des del tancament de la pista principal, l’activitat s’ha repartit entre les altres dues pistes de l’aeroport, fet que ha permès als veïns de Castelldefels gaudir d’uns dies sense l’agressió del soroll que provoquen els avions quan aterren per la 07L/25R.

Però, un cop han finalitzat les obres, AENA ha tornat a operar amb les mateixes condicions d’abans, poc respectuoses amb els ciutadans sotmesos a la contaminació dels avions, afectant de nou la seva qualitat de vida.

Des de Prou Soroll demanem que AENA utilitzi la configuració d’aterratges pel mar (ENR) durant tot l’any, tal i como ho ha estat fent aquests dies; i que només faci servir la pista 07L/25R quan les condicions meteorològiques no siguin vertaderament favorables.

Si d’alguna cosa ha servit l’obra del metro a l’aeroport és per demostrar que, tot i les tempestes que han afectat aquests dies al litoral català i les limitacions que les obres han suposat, el trànsit aeri no s’ha vist afectat en cap moment.